Kategóriák
Akciók
Éclat Force fékpofa, female, clear/orange
Éclat Force fékpofa, female, clear/orange 4.550Ft 3.950Ft
Szerelési tanácsok
Tech Tips by OGBS.hu: Pedálszerelés


A pedál az egyszerubb és problémamentesebb alkatrészek közé tartozik, mégis kevesen vállalkoznak a szerelésére, inkább hagyják kattogni-kotyogni. Kár érte, pedig egy minimális odafigyeléssel nem kell megvárnod, míg az összes csapágygolyó porrá orlodik benne, szétcseszi a csészéket és a kónuszt, aztán lecserélheted az egészet.
Legtöbben csak nem tudják, mi vár rájuk, ha szétszednek egyet. Pofonegyszeru az egész, bebizonyítjuk. Tanuld meg, hogyan kell szétszedni-karbantartani-összerakni!




1. Vedd ki a pedálokat a biciklidbol. Ehhez az esetek túlnyomó többségében egy vékony 15-ös villáskulcsra lesz szükséged. A legtöbb pedál tengellyel átellenes végében muanyag zárókupak található. Ezt kell egy hegyes tárggyal kifeszítened, általában megteszi egy kisebb csavarhúzó is. Igyekezz nem széttrancsírozni a kupakot, még szükség lesz rá.




 

2. A kupakot tedd félre, majd tedd rá újból a 15-ös villáskulcsot a pedáltengelyre, és a kupak alatti kerékanyát fogd meg egy 12-es csokulccsal! Ha ellentartasz a 15-ösnek, ki tudod tekerni a kontraanyát, mely lezárja a pedált. Ez alatt egy kétoldalt szukített alátét fekszik, azt eltávolítva pedig hozzáférsz a kónuszcsavarhoz, mely már a golyókon fut. Tekerd ki ezt is!




 

3. Miután kivetted a kónuszt, vigyázz arra, hogy a csapágygolyók ne pattogjanak szerteszét. A képen látható pedálban oldalanként (azaz kétszer) 13 golyó található, és mindenképpen szükséges hiánytalan meglétük az összeszereléshez is. Egy tiszta ronggyal töröld tisztára az összes alkatrészt, azaz a tengelyt, a pedál csapágycsészéit, a golyókat és a kis csavarokat egyaránt!




 

4. A pedálba préselt csapágycsészék állapotát érdemes ellenorizni. Ha repedezettek, érdemes új pedált venned, mert ez már nem bírja sokáig. Ha nincs baj, töröld át oket még egyszer, majd kenj be jó minoségu, suru gépzsírt, kb. a képen látható mennyiségben. Fordítsd meg a pedált, és járj el ugyanígy a másik oldal csészéjével is!




 

5. A csapágygolyókat vizsgáld meg, hogy nincsenek-e felületükön kopásnyomok, illetve hogy tökéletesen gömbölyuek-e! Ha igen, vigyél be egy épet egy csapágyboltba, ahol az eladó tolómérovel leméri, mekkora kell: bagóért vehetsz újakat. A 13db golyót óvatosan illeszd be a csészébe egymás mellé, kissé a gépzsírba nyomkodva! Így nem esnek ki belole. Fordítsd meg, és ismételd meg a másik oldallal is!




 

6. Fogd meg a pedáltengelyt, és óvatosan told vissza a pedáltestbe! Ne aggódj, ez csak egyik irányból fog menni. Igyekezz a golyókat nem kilökni/elmozdítani a helyükrol! Ezután fogd meg a kis pedál-kónuszcsavart, és tekerd vissza a tengelyre! Ezt elég csak kézzel betekerned, érezni fogod, mikor éri el a golyókat. Ha közben a golyók közül kimozdulna pár darab, nyomd vissza oket.




 

7. Ha megvagy ezzel, egy kicsit, lazíts kézzel vissza úgy negyed környit a kónuszcsavaron! Ennek a kontraanya felhúzásakor lesz jelentosége. Fogd meg a kétoldalt szukített csavaralátétet, és illeszd vissza a pedáltengelyre! Ekkor már közel vagy a befejezéshez.




 

8. Már csak az összehúzás van hátra. Ideje megint elovenni a tizenötös villáskulcsot, megfogni a pedál hajtókarba való felét, majd a kontraanyát elobb kézzel, majd a 12-es csokulccsal erosen összehúzni. Ezután lehet ellenorizni, mennyire forog jól a pedál. Ha szorul, vagy kotyog, vedd le a kontraanyát és az alátétet, kicsit lazíts, vagy húzz a kónuszon, majd ismételd meg az összehúzást, míg jó nem lesz!




 

9. Pattintsd vissza a lezáró muanyag kupakot, és készen is vagy! Ezután már csak a pedáltengelyre kell egy kis gépzsírt kenned, és mehet vissza a hajtókarba! Mindig vigyázz az oldalakra, mert az egyik pedál balos, a másik jobbos menetu, csakúgy, mint a hajtókarok! Ezt mind a hajtókaron, mind a pedálokon “L” (balos), illetve “R”, azaz jobbos jelzés mutatja.




 

Sok sikert a szereléshez!

Folytatás